11 ΣΕΜΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2018: 1η μέρα στο σχολείο μετά από την καταστροφική πυρκαγιά στην περιοχή Ν. Μάκρης και Ραφήνας
Μια δραματοθεραπευτική προσέγγιση – Ένα δίωρο βιωματικό εργαστήριο
Μετά από την καταστροφική πυρκαγιά στην περιοχή μας κι έπειτα από τις οδηγίες που πήραμε από την Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την στήριξη των μαθητών μας, αποφασίσαμε να συμβάλουμε σε αυτή την προσπάθεια με όποια εργαλεία διαθέτει καθένας από εμάς. Έτσι οργανώσαμε την πρώτη μέρα της νέας σχολικής χρονιάς μία δίωρη δραματοθεραπευτική παρέμβαση στο Β1.
Βασικός στόχος μας ήταν η ψυχοκοινωνική υποστήριξη των παιδιών. Με τη χρήση του δημιουργικού μοντέλου της δραματοθεραπείας και την οργάνωση ενός διευκολυντικού και ασφαλούς χώρου-περιβλήματος που θα ήταν ικανό να εμπεριέξει την εμπειρία της απώλειας, τα παιδιά μπόρεσαν μέσα από την δράση, την παρατήρηση και την δημιουργική έκφραση να μοιραστούν συναισθήματα και να αφηγηθούν πτυχές της προσωπικής τους εμπειρίας, όχι μόνο αυτού του τραυματικού γεγονότος, αλλά και ολόκληρης της περιόδου του καλοκαιριού.
Επίσης, τα ενθαρρύναμε να επικοινωνήσουν, να συνδεθούν μεταξύ τους, να εκφράσουν τις επιθυμίες τους, να ανακουφιστούν, να αποφορτιστούν, να χαρούν και να δώσουν ένα νόημα σε αυτή την εμπειρία των μεγάλων απωλειών, στη ζωή που δε χάσαμε και στην ιερότητα της. Αυτό έγινε μέσα από τις διαμεσολαβητικές δυνατότητες που τους προσφέρει η τέχνη και η φυσική ενασχόληση τους με το παιχνίδι, καθώς και μέσω της υπενθύμισης ότι το σχολείο είναι ένα ασφαλές πλαίσιο αναφοράς και ένα υποστηρικτικό δίκτυο.
Έτσι τα παιδιά πήραν το μήνυμα ότι «η ελπίδα μπορεί να ανθίζει μέσα τους σε κάθε δύσκολη στιγμή και σε κάθε ανατροπή».
Ευχόμαστε σε όλους, παιδιά, γονείς και συναδέλφους καλή σχολική χρονιά με υγεία!
Υπεύθυνη για τον σχεδιασμό και συντονισμό του εργαστηρίου: Γιασμίνα Βουνάτσου (καθ. Φυσικής Αγωγής – Δραματοθεραπεύτρια)
Συμμετέχοντες εκπ/κοί: Ελένη Κουτσοδόντη (δασκάλα Β1)
Δημήτρης Παππάς (δάσκαλος Ειδικής Αγωγής)